Tijdens Crossroads, de Utrechtse week voor startups en scaleups, ging Jelle Drijver in gesprek met Hester Le Riche, de oprichter van Tover (voorheen bekend als Active Cues). Een van de bedrijven die, zo bleek later in het FD, in corona-jaar 2020 juist fors heeft geïnvesteerd en vervolgens ook fors is gegroeid. Dit gesprek is opgenomen via ZOOM. Jelle Drijver is gespreksleider maar ook de kijkers konden vragen stellen.

Dit gesprek is ook beschikbaar als Jelly Driver Podcast via o.a. iTunes en Spotify (lekker voor op de fiets of in de auto)

Vragen die vooraf zijn ingezonden waren bijvoorbeeld: 

  • Kun je vertellen over hoe Tovertafel tot stand is gekomen?
  • Je komt zelf vanuit een technische achtergrond, hoe is het om dan samen te werken met game designers? Welke lessen heb je daarbij geleerd?
  • Dé les voor startups is altijd om je klanten te bevragen hoe ze het vinden. Bij jullie doelgroep lijkt dat ingewikkeld, hoe heb je dat aangepakt?
  • Hoe is de groei gegaan van startup naar scale-up? Wat vond je daarbij lastig, zijn er dingen die je anders zou doen?
  • Je hebt nu een bedrijf met 70 (?) mensen, dat is wat anders dan een echte startup. Wanneer merkte je dat het wat anders van je vraagt? Is je rol veranderd?
  • Jullie zijn internationaal gaan opschalen: hoe heb je dat besluit genomen, wat was daarvoor nodig? Hoe heb je de landen geselecteerd waar je naar toe ging?
  • Je hebt zelf in Zuid-Afrika gewoond (meen ik te hebben begrepen…) en toch het bedrijf geleid, hoe was dat?
  • Jullie zijn van naam veranderd, waarom is dat?
  • Veel investeerders willen graag investeren in een software platform, want dat is schaalbaar. Hardware doen ze liever niet. Hoe is het in de praktijk om hardware en software te combineren? En hoe was dat als het gaat om financiering?
  • Hebben jullie een of meer investeerders aan boord en zo ja, hoe was die zoektocht?
  • Je bent gestart met de Tovertafel vanuit een promotieonderzoek, ik kan mij voorstellen dat dit je in de eerste fase een bepaalde vrijheid en tijd gaf tav andere start-ups? Is dat ook zo of zie je dat anders?
  • Was het een bewuste keuze om op een dergelijke manier een bedrijf te starten?
  • Wat waren de stappen voor jou qua funding / subsidie? En waarmee maakte je welke stap?
  • Hoe maakte jij de stap van je eigen onderzoek naar de eerste co-founder? Hoe ben je dit aangegaan?
  • De zorg is een ‘trage’ en ‘lastige’ sector om binnen te innoveren, welke adviezen heb jij hierover? Zie je dat er branche specifieke do’s and don’t zijn?
  • Wat zou je absoluut anders hebben gedaan nu je terug kijkt? Wat was voor jou de moeilijkste fase?
  • Waar staat active cues over 5 jaar?

En de belangrijkste: We willen founders 2 of 3 concrete tips meegeven waar ze bij wijze van spreken de volgende dag mee aan de slag kunnen gaan om hun startup succesvoller te maken. Welke tips zou jij meegeven?

Veel kijk en luisterplezier! En vergeet niet te liken, delen en abonneren 😉

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Front-end Developer bij Bittiq

Front-end Developer bij Bittiq

Front-end developer Bittiq is looking for creative IOS/Android developers with varied levels of experience. The most important characteristic is the ability to take initiative and think outside the box . Start: Winter 2020/21 ​Location: Utrecht, remote work is...

Back-end developer bij Bittiq

Back-end developer bij Bittiq

​Back-end Developer Bittiq is looking for back-end developers who are committed to continuous development and have affinity for serverless technologies. Start: Autumn / Winter 2020 ​Location: Utrecht, remote work is possible ​ A bit about Bittiq At Bittiq we are...

Business Developer (Sales)

Business Developer (Sales)

Business Developer Job description Direct Impact is op zoek naar versterking Wij groeien...... Groeien hard! Maar om deze vorm vast te houden zijn we op zoek naar nieuwe collega's. Wij zijn bezig met het opzetten en professionaliseren van ons sales department. Yes,...

E-mail Marketeer bij Direct Impact

E-mail Marketeer bij Direct Impact

Email Marketeer Job description We are looking for an Email / CRM / database Marketeer to join our Recruitment Marketing team What others think you do You spend your days spamming customers with emails about the latest jobs What you actually do & how you get it...

Online Marketeer bij Direct Impact

Online Marketeer bij Direct Impact

Online Marketeer Job description We are looking for an experienced Online Marketeer to make some Direct Impact for our customers & partners in Recruitment Marketing. What others think you do  Read LinkedIn posts all day What you actually do & how you get it...

Conversion Specialist / Web Analyst bij Direct Impact

Conversion Specialist / Web Analyst bij Direct Impact

Conversion & Web Analyst Job description Wij zijn op zoek naar een analytical superster en vindt het leuk om in contact te staan met kandidaten! Jij kan het verschil maken en Google Analytics heeft geen geheimen voor je. Een kritische blik, jij begrijpt op welke...

X