Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.

Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.

Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.

Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.

 

DOWNLOAD HET ONDERZOEKSRAPPORT: HET GEBRUIK VAN IT-MEDIA DOOR TECHIES

Via welke IT-media kun je je doelgroep het beste bereiken? Leest je doelgroep je nieuwsbrief nog wel en welke IT-gerelateerde content vinden de respondenten interessant? In dit onderzoeksrapport over het gebruik van IT-media geven we de antwoorden!

Via een formulier dat onder dit artikel op de Splend! website staat kan je het rapport aanvragen.Je ontvangt het rapport dan direct in je mailbox.

 

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

./ Padel Breakfastclub

./ Padel Breakfastclub

Bij Peakz Padel is het mogelijk om op elk moment van de dag te komen padellen. Speciaal voor alle vroege vogels heeft Peakz Padel wat leuks bedacht: de Breakfast Club! Niet meer alleen padellen na een werkdag, maar ook vóór je de werkvloer betreedt sla jij je slag op...

Vitestro haalt 12 miljoen euro investering op in serie A ronde

Vitestro haalt 12 miljoen euro investering op in serie A ronde

Dotslasher Vitestro, ontwikkelaar van een autonoom bloedafnameapparaat, kondigt de voltooiing aan van een Serie A-financieringsronde van 12 miljoen euro (!). Sonder Capital uit Californië leidde de financieringsronde samen met bestaande investeerders en nieuwe particuliere investeerders met ervaring in de klinische laboratorium- en MedTech-sector.

🥂 𝗨𝘁𝗿𝗲𝗰𝗵𝘁 𝗥𝗲𝗴𝗶𝗼𝗻 𝗙𝗲𝗺𝗮𝗹𝗲 𝗗𝗿𝗶𝗻𝗸𝘀 – 𝗠𝗮𝗿𝗰𝗵 𝟴𝘁𝗵 – 𝗕𝗮𝗿 𝗝𝗼𝘀𝗲𝗳𝗶𝗲𝗻, 𝗨𝘁𝗿𝗲𝗰𝗵𝘁

🥂 𝗨𝘁𝗿𝗲𝗰𝗵𝘁 𝗥𝗲𝗴𝗶𝗼𝗻 𝗙𝗲𝗺𝗮𝗹𝗲 𝗗𝗿𝗶𝗻𝗸𝘀 – 𝗠𝗮𝗿𝗰𝗵 𝟴𝘁𝗵 – 𝗕𝗮𝗿 𝗝𝗼𝘀𝗲𝗳𝗶𝗲𝗻, 𝗨𝘁𝗿𝗲𝗰𝗵𝘁

🥂 𝗨𝘁𝗿𝗲𝗰𝗵𝘁 𝗥𝗲𝗴𝗶𝗼𝗻 𝗙𝗲𝗺𝗮𝗹𝗲 𝗗𝗿𝗶𝗻𝗸𝘀 – 𝗠𝗮𝗿𝗰𝗵 𝟴𝘁𝗵 – 𝗕𝗮𝗿 𝗝𝗼𝘀𝗲𝗳𝗶𝗲𝗻, 𝗨𝘁𝗿𝗲𝗰𝗵𝘁 Hey female startup community, A special Startup Drinks on International Women’s Day! Are you a female founder (in spé) and looking for an informal, low-key get together, to chat with other founders and...