Techleap.nl, the Dutch universities and TNO, today launched the ScienceFinder. The database, built-in collaboration with IDfuse (Dotslash tenant red.), has around 422,224 publications, 120,797 projects and 456 academic startups, making scientific research and academic networks accessible to partners from the business community and government. The database is the first of its kind worldwide and a joint initiative of Techleap.nl, the four Technical Universities (Delft, Eindhoven, Twente and Wageningen), TNO, NWO-TTO and the VSNU with support from the Ministry of Economic Affairs and Climate.

The ScienceFinder makes it clear to business and government partners where relevant knowledge is present within the knowledge institutions. It thus contributes to cooperation between business and knowledge institutions.

The ScienceFinder allows the user to easily search a database for relevant information about research activities in the Netherlands. For example, if you search for ‘artificial intelligence’ you will get an overview of the state of affairs in this area with an overview of activities per university.

The ScienceFinder can also be used to analyze breakthrough technologies, such as: where are the scientists actively developing proof of concepts for a certain technology? From this, heat maps can be generated around themes such as quantum computing, blockchain, hydrogen or artificial intelligence. The heatmaps can be about purely scientific quality (publications) or, for example, be more focused on the distance to the market (take-off grants, innovation credit, cooperation with the business community). It provides the business community and the government with information about relevant research groups.

Techleap.nl will also use the ScienceFinder a basis of knowledge to create and publish reports on Knowledge Transfer.
The Netherlands can take the lead
With the ScienceFinder, Techleap.nl is taking a step forward in collaboration in the field of emerging technologies. This is necessary to keep pace with other countries such as the United States, China, Germany and France, which invest heavily in marketing scientific knowledge.

Nils Beers, CEO Techleap.nl: “With the ScienceFinder we not only prioritize the commercialization of technology and scientific knowledge, but we also accelerate the much-needed embedding of technologies in the ecosystem. This is necessary to keep our country relevant on a global stage, to keep it as beautiful as it is today and to prevent us from using solutions exclusively built by other countries.”

Pieter Duisenberg, chairman of VSNU: “The ScienceFinder is living proof that the knowledge from Dutch universities contributes to our society and economy. We want to further strengthen our knowledge transfer in the Netherlands. The ScienceFinder plays a crucial role in this by making scientific research accessible to partners from industry and government. ”

Find out more

We’re proud to launch the world’s 1st matchmaking platform for scientists & industry developed: Helping cooperation between industry & knowledge institutions, converting research into business

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Pitch Your Project

Pitch Your Project

Dotslashers opgelet! Op woensdag 6 oktober van 17-20 uur, zijn jullie uitgenodigd voor het Pitch Your Project event bij Element Offices.   Heb jij een supergoed idee voor de openbare ruimte? Een te gek duurzaam energieproject, sportief event of iets totaal anders...

ICT Institute organiseert workshop over ISO 27001

ICT Institute organiseert workshop over ISO 27001

Dotslashers opgelet! Op vrijdag 10 september en vrijdag 29 oktober organiseert ICT Institute een gratis online workshop over ISO 27001.   Deze training is speciaal voor startups: het is een korte training van 2 uur. De belangrijkste onderwerpen van ISO 27001...

Derde editie van Building Bridges

Derde editie van Building Bridges

Dotslashers opgelet! Op dinsdag 7 september vindt de derde editie van Building Bridges plaats. Building Bridges is een initiatief van meer dan 10 startup ecosystemen en incubators uit Nederland met als doel onze communities met elkaar kennis te laten maken en samen...

Online Marketeer

Online Marketeer

Bij Grit Agency zijn wij op zoek naar een Online Marketeer die ons team komt versterken! Wij werken voor opdrachtgevers in een grote verscheidenheid aan branches. Wel hebben onze opdrachtgevers allen gemeen dat ze intelligente, innovatieve B2B producten of diensten bieden.

Sales Representative (parttime & fulltime)

Sales Representative (parttime & fulltime)

Als sales eepresentative bij Grit verzamel je voor de klant waardevolle informatie en wat dat is, stemmen we vooraf met onze opdrachtgevers af. Net als met wie zij graag aan tafel willen zitten.

Recruitment CRO Specialist

Recruitment CRO Specialist

Ben jij een ervaren T-shaped marketeer met ervaring in CRO? Ben je ready om je kennis op tactisch en operationeel vlak uit te breiden? Meet Direct Impact – de beste in marketing tech. Met een club van experts help jij bedrijven in de werving & selectie- en detacheringsbranche bloeien. We houden ervan om mensen te helpen en te inspireren om actie te ondernemen om hun doelen te bereiken. Wij zetten geen mensen weg. We zorgen voor een plek waar je een team versterkt en zelf tot bloei komt.

eCommerce Manager NL

eCommerce Manager NL

Voor een mooie en online snel groeiende opdrachtgever zijn wij op zoek naar een eCommerce Manager. Als eCommerce manager ben jij verantwoordelijk voor de conversie, merchandising, content en branding strategie van de verschillende webshops van onze opdrachtgever.

Talentscouts

Talentscouts

We zijn op zoek naar 2 talenscouts om onze klanten in turbo-mode te helpen aan de juiste kandidaten. Jij bent een ster in het vinden van de juiste match.

X