De wereld verandert. Vernieuwt u mee?
De wereld om ons heen is continu in beweging. Wensen en behoeften van klanten veranderen. Markten komen op en andere verdwijnen. Nieuwe technologieën zorgen voor nieuwe mogelijkheden, en soms voor nieuwe problemen. Concurrenten gaan failliet, of komen opeens uit onverwachte hoek de markt binnenzetten. Nieuwe regels en wetten worden ingevoerd. De kijk op hoe we met de wereld en elkaar om moeten gaan verandert. Om succesvol te blijven moeten bedrijven en organisaties goed inspelen op deze en andere veranderingen door zich aan te passen en te vernieuwen.
Maar hoe? Onze tweedejaars studenten van de opleiding Ondernemerschap & Retailmanagement (ORM) van de Hogeschool Utrecht kunnen hierbij helpen. Heeft u een nieuwe markt gespot maar weet u nog niet hoe u die moet betreden? Een andere doelgroep op het oog, maar geen idee hoe deze te bereiken? Wilt u de impact van uw organisatie op het milieu omdraaien van negatieve in positieve impact? Wilt u met uw product of dienst inspelen op veranderingen in de samenleving of bij uw doelgroep? Wilt u de concurrentie voor blijven? Dan heeft u een vraagstuk waar onze studenten hun tanden graag inzetten.
"Een echte opdracht van een echt bedrijf is echt veel leuker dan één of andere fictieve opdracht van school.” -
ORM student
In 20 weken gaan onze tweedejaars studenten op zoek naar een oplossing voor uw vraagstuk. Deze oplossing creëert waarde voor u en uw afnemers. Geen dikke stapels papier, maar een oplossing die onderbouwd en getest is. De studenten kijken hierbij uiteraard naar de haalbaarheid en de impact van de voorgestelde
oplossing(en).
“De studenten stelden ons verrassende vragen, gaven ons een grondige analyse en zorgden voor een frisse blik
en energie.” - Opdrachtgever
Wat u als opdrachtgever kan verwachten:
• Twee tot vier studententeams van twee tot vier studenten die aan de slag gaan met het vraagstuk.
• Een oplossing voor uw vraagstuk met een implementatieplan.
• Bondige documentatie.
Wat wij vragen van u als opdrachtgever:
• Wekelijks beschikbaar voor de studenten voor overleg, ongeveer een kwartier per team per week. Dit kan ook online via Teams of telefonisch.
• Dat studenten waar relevant welkom zijn voor een bezoek op uw locatie.
• Delen van informatie en netwerk, relevant voor de opdracht.
• Een briefing geven aan de studenten bij de kennismaking op de HU in Amersfoort op maandag 2 februari 2026.
• Aanwezigheid bij de tussenpresentatie, waarschijnlijk op dinsdag 31 maart maart 2026 op de HU in Amersfoort
• Aanwezigheid op de pitchdag, waarschijnlijk op donderdag 11 juni 2026 op HU Amersfoort.
• De kwaliteit gaat omhoog als er actieve betrokkenheid vanuit uw organisatie is.
Voorbeelden van vraagstukken:
• Ontwikkeling nieuwe duurzame verzekeringspropositie (verzekeringsmaatschappij)
• Ontwikkelen nieuwe service schoonmaakbedrijf (schoonmaakbedrijf)
• Verbetering impact van softwarebedrijf op 'People’ en ‘Planet’ (softwarebedrijf)
• Gedragsverandering fietsgebruik in een grote stad (gemeente)
• Oplossing voor furniture-as-a-service concept voor een projectverhuizer (projectverhuisbedrijf)
• Verhogen naamsbekendheid van een cadeaubon (relatiegeschenken)
• Verhogen bezetting op doordeweekse avonden (restaurant)
• Optimalisatie winkelindeling (retail)
Interesse?
Neem contact met ons op.
Willemijn Bode: Willemijn.Bode-Kuik@hu.nl, +31 628145204 (coördinator)
Barbara Molendijk: Barbara.Molendijk@hu.nl, +31 614871275 (coördinator)