Je moet het maar durven: een succesvolle, goedbetaalde baan opzeggen om al je tijd in je eigen onderneming te steken. Omdat je zo sterk in je eigen idee gelooft. Joran Hofman (34) durfde het aan. Hij zag tijdens zijn werk een gat in de markt: bedrijven werken veel te weinig samen. Met zijn ‘kindje’ Reditus biedt hij een platform waar bedrijven elkaar kunnen vinden om samen te werken en elkaar aan klanten te helpen via affiliate marketing.

 

Hofman werkte jarenlang bij Leadfeeder, een scale-up die website visitor analytics software aanbiedt. Daar gaf hij als hoofd Customer Success leiding aan meer dan twintig mensen. Tijdens zijn werk zag hij dat er genoeg bedrijven zijn die affiliate marketing tussen bedrijf en consument aanbieden, maar geen goedwerkend platform dat helpt bij affiliate marketing tussen bedrijven zelf. Business to business dus. Terwijl daar voor ondernemingen veel te winnen is, zegt hij.

Gecreëerd uit frustratie
Alsof hij nog niet druk genoeg was met zijn fulltimebaan, richtte hij daarnaast Reditus op, een platform dat bedrijven helpt groeien door samen te werken met andere bedrijven of personen door middel van affiliate marketing. 

“Het is eigenlijk gecreëerd uit pure frustratie”, biecht hij op. Want er waren wel tools, ‘maar die deden niet wat ze moesten doen’. “Je moest inloggen via verschillende portals of je kreeg als partner geen enkele vorm van service.” Dat kon en moest anders, vond hij. 

Samenwerken in plaats van concurreren
“Uit onderzoek blijkt dat 38 procent van alle startups opgedoekt moet worden vanwege marketing- of financiële problemen”, vertelt Hofman. Samenwerking tussen bedrijven kan dat volgens hem voorkomen, maar het wordt nog weinig gedaan. Terwijl dat als nieuwe onderneming nodig is om te overleven in de huidige markt. 

Reditus biedt een marktplaats waar software as a service-bedrijven (SaaS-bedrijven) partners kunnen vinden die hen aandragen in hun netwerk. Zo krijgen ze toegang tot nieuwe markten en kunnen ze elkaar aan klanten helpen. Je betaalt als bedrijf als je door deze affiliate marketing een betalende klant krijgt. En de tracking van de affiliate werkt goed, waardoor je precies weet hoe de klant bij jou terecht is gekomen. 

Lage marketingkosten
Door deze vorm van pay-per-performance-marketing kunnen de bedrijven geld besparen op marketing en krijgen ze via het platform toegang tot een enorm netwerk aan potentiële bedrijven om mee samen te werken. Zo kan je nieuwe klanten aan je SaaS-onderneming binden, zonder dat het op voorhand hoge kosten met zich meebrengt.

Reditus werkt zelf ook op die manier samen met andere bedrijven – en met succes. Zo heeft Hofman inmiddels zijn succesvolle baan opgezegd om fulltime voor zijn eigen onderneming aan de slag te gaan. Als dat geen bewijs is dat het werkt.

 

Over Reditus
Reditus helpt B2B-SaaS-bedrijven groeien middels het opzetten van een schaalbaar partnerprogramma. Het bedrijf is opgericht in april 2021 en biedt meer dan 30+ partnerprogramma’s aan.

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Vacature all-in-one Marketer Aexus

Vacature all-in-one Marketer Aexus

We are seeking an energetic and versatile All-in-one Marketer to join our team at Aexus, a dynamicentrepreneurial company based in Utrecht!This role is perfect for an all-round marketer with a passion for driving results, a strong grasp ofanalytics, and genuine...

Magnus energy en Ciratum bundelen krachten!

Magnus energy en Ciratum bundelen krachten!

Magnus Energy en Ciratum hebben hun krachten gebundeld om hun dienstverlening in de energiesector te versterken en te verbreden. Deze strategische samenwerking is gericht op het aanbieden van innovatieve en holistische oplossingen aan Nederlandse klanten, met een...

Faqta vacature Backend Developer

Faqta vacature Backend Developer

Education is the foundation of our future, and we at Faqta are at the forefront of this evolution. It is our mission to help, support and educate teachers to bring primary school education into the 21st century. In just a few years, we've transformed the classroom...

Vacature Sales Advisor NextEnergy

Vacature Sales Advisor NextEnergy

Wil je de eerste contactpersoon zijn voor onze nieuwe klanten? Krijg je energie van klantcontact en help je graag mee aan de verdere ontwikkeling van onze startup? Een veelzijdige/veranderlijke salesfunctie waarin je je op zowel Inbound als Outbound kunt richten op een leuke manier en daarmee zowel je commerciële vaardigheden als je professionele capaciteiten in de duurzaamheidssector kunt verbeteren.

Vacature klantenservice medewerker bij NextEnergy

Vacature klantenservice medewerker bij NextEnergy

Zou je graag het aanspreekpunt willen zijn voor onze allereerste klanten? Krijg je energie van klantcontact en vind je het leuk om mee te helpen aan de verdere ontwikkeling van onze startup?

Bij NextEnergy bouwen we aan de energieleverancier van de toekomst. Met onze slimme app en een dynamisch inkoopsysteem kan elke Nederlander gemiddeld 40% besparen op zijn energierekening. Wij zijn op zoek naar zeer gemotiveerde en ambitieuze collega’s die niet bang zijn om de handen uit de mouwen te steken en een echte impact te maken binnen de energietransitie. Ben je klaar voor de volgende uitdaging?

Oproep: KVK Innovatie top 100

Oproep: KVK Innovatie top 100

Meld je nu aan voor de KVK innovatie TOP 100. In 2022 stonden er maar liefst 8 (!) Dotslasher in de lijst. Daar kunnen we overheen toch?

Start-up missie naar Slush Helsinki 2024

Start-up missie naar Slush Helsinki 2024

Startup missie van RVO naar Slush Helsinki 2024 voor ambitieuze jonge techbedrijven met een schaalbaar business model en groeiambities! Meld je aan voor de start-up missie naar Slush 2024. 18-21 nov in Helsinki. Aanmelden kan tot 15 juli.

Medewerkersparticipatie kennissessie

Medewerkersparticipatie kennissessie

Op 26 juni vanaf 16.00 in de event-space van Dotslash Utrecht krijgen we tekst en uitleg van Deloitte over medewerkersparticipatie (en een gratis daghap) meld je nu aan!