Je moet het maar durven: een succesvolle, goedbetaalde baan opzeggen om al je tijd in je eigen onderneming te steken. Omdat je zo sterk in je eigen idee gelooft. Joran Hofman (34) durfde het aan. Hij zag tijdens zijn werk een gat in de markt: bedrijven werken veel te weinig samen. Met zijn ‘kindje’ Reditus biedt hij een platform waar bedrijven elkaar kunnen vinden om samen te werken en elkaar aan klanten te helpen via affiliate marketing.

 

Hofman werkte jarenlang bij Leadfeeder, een scale-up die website visitor analytics software aanbiedt. Daar gaf hij als hoofd Customer Success leiding aan meer dan twintig mensen. Tijdens zijn werk zag hij dat er genoeg bedrijven zijn die affiliate marketing tussen bedrijf en consument aanbieden, maar geen goedwerkend platform dat helpt bij affiliate marketing tussen bedrijven zelf. Business to business dus. Terwijl daar voor ondernemingen veel te winnen is, zegt hij.

Gecreëerd uit frustratie
Alsof hij nog niet druk genoeg was met zijn fulltimebaan, richtte hij daarnaast Reditus op, een platform dat bedrijven helpt groeien door samen te werken met andere bedrijven of personen door middel van affiliate marketing. 

“Het is eigenlijk gecreëerd uit pure frustratie”, biecht hij op. Want er waren wel tools, ‘maar die deden niet wat ze moesten doen’. “Je moest inloggen via verschillende portals of je kreeg als partner geen enkele vorm van service.” Dat kon en moest anders, vond hij. 

Samenwerken in plaats van concurreren
“Uit onderzoek blijkt dat 38 procent van alle startups opgedoekt moet worden vanwege marketing- of financiële problemen”, vertelt Hofman. Samenwerking tussen bedrijven kan dat volgens hem voorkomen, maar het wordt nog weinig gedaan. Terwijl dat als nieuwe onderneming nodig is om te overleven in de huidige markt. 

Reditus biedt een marktplaats waar software as a service-bedrijven (SaaS-bedrijven) partners kunnen vinden die hen aandragen in hun netwerk. Zo krijgen ze toegang tot nieuwe markten en kunnen ze elkaar aan klanten helpen. Je betaalt als bedrijf als je door deze affiliate marketing een betalende klant krijgt. En de tracking van de affiliate werkt goed, waardoor je precies weet hoe de klant bij jou terecht is gekomen. 

Lage marketingkosten
Door deze vorm van pay-per-performance-marketing kunnen de bedrijven geld besparen op marketing en krijgen ze via het platform toegang tot een enorm netwerk aan potentiële bedrijven om mee samen te werken. Zo kan je nieuwe klanten aan je SaaS-onderneming binden, zonder dat het op voorhand hoge kosten met zich meebrengt.

Reditus werkt zelf ook op die manier samen met andere bedrijven – en met succes. Zo heeft Hofman inmiddels zijn succesvolle baan opgezegd om fulltime voor zijn eigen onderneming aan de slag te gaan. Als dat geen bewijs is dat het werkt.

 

Over Reditus
Reditus helpt B2B-SaaS-bedrijven groeien middels het opzetten van een schaalbaar partnerprogramma. Het bedrijf is opgericht in april 2021 en biedt meer dan 30+ partnerprogramma’s aan.

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Methode adviseur Regio Zuid / West bij Faqta

Methode adviseur Regio Zuid / West bij Faqta

De methode adviseurs bij Faqta zorgen er met hun enthousiasme voor dat meer scholen Faqta gaan gebruiken, terwijl ze voor hun klanten (basisscholen door heel Nederland) vooral een deskundige gesprekspartner zijn.

Vacature (Out of) Officemanager & Facilitair Ondersteuner

Vacature (Out of) Officemanager & Facilitair Ondersteuner

(OUT OF) OFFICE MANAGER & FACILITAIR ONDERSTEUNER We zoeken niet iemand die onze mail op afwezig zet als we er even niet zijn maar een officemanager en facilitair ondersteuner die ook graag van zijn/haar plek komt om buiten ons eigen kantoor zaken te regelen die...

Vacature: Stageplaats als Assistent Communitymanager bij Dotslash

Vacature: Stageplaats als Assistent Communitymanager bij Dotslash

Ben jij iemand die houdt van een dynamische werkomgeving waar elke dag anders is? Welkom bij Dotslash Utrecht, dé bruisende campus voor startups en scale-ups! Bij ons is geen dag hetzelfde. Je stapt ons kantoor binnen met een plan voor de dag, maar voordat je het weet, word je meegenomen door de waan van de dag. En jij? Jij houdt daarvan. Constant schakelen en inspelen op wat er gebeurt, dat is waar jij energie van krijgt.

Dotslash in Het Financieele Dagblad

Dotslash in Het Financieele Dagblad

🚀 Mooi artikel in Het Financieele Dagblad over Dotslash en onze plek in de Utrechtse start-up scene. Goed dat heel Nederland nu kan lezen dat #Utrecht de place to be is voor start- en scale-ups. ‘Bescheidenheid siert de mens’ maar dat mag best wat vaker gezegd worden 💪 😉. #Trots!

Lees het volledige artikel hier voor meer inzichten en inspiratie: https://lnkd.in/eGYu9VDH (gratis te lezen)

(p.s. door de opening van ons nieuwste pand aan de Europalaan 93 afgelopen kwartaal hebben we een paar kamers beschikbaar voor toffe start- of scale-ups. Stuur Jelle Drijver een DM voor meer informatie).

Blue Current winnaar Dotslasher of the Year award

Blue Current winnaar Dotslasher of the Year award

Blue Current, pionier in duurzame mobiliteit wint de Dotslasher of the Year Award 2023 bij Dotslash Utrecht en ontvangt prijzenpakket uit handen van Burgemeester Sharon Dijksma en John Fentener van Vlissingen.

Deloitte: Eindejaarstips voor ondernemers

Deloitte: Eindejaarstips voor ondernemers

Het einde van het jaar nadert en dat betekent één ding: tijd om de belastingzaken op orde te krijgen. Goed nieuws! Onze partner Deloitte heeft een goudmijn aan informatie samengesteld speciaal voor jullie. Check deze PDF.

Takeways nlgroeit bijeenkomst 1 nov bij Dotslash

Takeways nlgroeit bijeenkomst 1 nov bij Dotslash

Bondscoach Brian Farley (Honkbal) leerde ons tijdens de bijeenkomst van nlgroeit bij Dotsalsh dat je niet moet focussen op het winnen maar op de groei. Waardeer de effort niet het resultaat. Zo bouw je gemotiveerde teams. Meer take aways lees je in deze post.

Capgemini opent deuren voor Dotslashers zoals RosemanLabs

Capgemini opent deuren voor Dotslashers zoals RosemanLabs

In deze aflevering van Dotslash On Air duiken Jelle Drijver, Henk Vermeulen en Roderick Rosenburg diep in de wereld van technologische innovatie. Samen verkennen ze grensverleggende projecten, de kracht van samenwerking tussen startups en gevestigde bedrijven, en delen ze inzichten uit hun ervaringen. Een must-listen voor iedereen die geïnteresseerd is in de toekomst van technologie en ondernemerschap.