Rosie staat voor Robot OSite Erasmus. Het is een schattig wagentje op zes wielen dat een snelheid van 5 kilometer per uur kan halen. Het komende half jaar zal ze rondrijden op de campus Woudenstein. Ze kan een krat bier per keer meenemen en doet gemiddeld 15 minuten over een bezorging. Hoewel ze goed uitkijkt voor verkeer en voetgangers, mag ze niet de openbare weg op. De campus is echter veilig terrein voor haar.

Techniek en duurzaamheid

Tijdens de pilot met Rosie gaan studenten van verschillende universiteiten de interactie tussen mens en robot bestuderen. Het vriendelijke uiterlijk van Rosie zal die interactie zeker positief beïnvloeden. Daarnaast is het voor de gemeente Rotterdam ook een opmaat naar grotere projecten die de stad bereikbaar en de lucht schoon moeten houden. Rosie rijdt namelijk elektrisch en dus emissievrij.

Bestellen met de app

Wie op de campus wat wil bestellen bij Rosie, gebruikt hiervoor de SPAR-app. Deze app is ontwikkeld door digital agency Social Brothers. Om het bestelproces mogelijk te maken is een feature toegevoegd aan de bestaande app. Als je een bestelling plaatst, communiceert de app vervolgens met de robot en het order management systeem van SPAR. Zo weet Rosie precies wat ze waar moet bezorgen.

Innovatieve samenwerking 2.0

De samenwerking tussen Social Brothers en de supermarktketen SPAR heeft al eerder tot grote vernieuwingen geleid. Al eerder is het concept ‘skippen’ ontwikkeld, waardoor studenten met de SPAR-app kassaloos kunnen betalen bij SPAR University. De dienstverlening waarbij techniek en gemak voor de klant hand in hand gaat, gaat met Rosie weer een stap verder.

De pilot met de bezorgrobot is een samenwerking tussen de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences, de gemeente Rotterdam, Metropoolregio Rotterdam Den Haag, de SPAR university, Dutch Automated Mobility en Social Brothers.

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Dialogue Trainer CES Innovation Award 2023!

Dialogue Trainer CES Innovation Award 2023!

Dotslasher DialogueTrainer is ‘s werelds eerste digitale simulatieplatform dat grote groepen traint en de ROI op soft skills-trainingen meetbaar maakt. DialogueTrainer biedt daarmee een praktische en wetenschappelijke basis voor service, sales, werkcoördinatie en snelle onboarding. Op CES 2023, de grootste en meest invloedrijke tech-beurs ter wereld, heeft de internationale markt hiermee kennis kunnen maken.

Productspecialist – Fulltime

Productspecialist – Fulltime

Als bedrijf zet Your Next Concepts zich elke dag in om met hun innovatieve IT-oplossingen het onderwijs te verbeteren, met het uiteindelijke doel dat iedereen goed onderwijs kan volgen. Om dit waar te maken, willen ze nu het team uitbreiden met een productspecialist waarin jij (?) de verbinding legt tussen de behoefte van de klant en de ontwikkeling van onze software. Kom jij ze versterken? (en als klap op de vuurpijl ook nog eens werken op de leukste startup/scaleup campus van Nederland?)

Dytter bij Samen Sterk op SBS6

Dytter bij Samen Sterk op SBS6

Dytter (./400) was te gast bij Samen Sterk op SBS 6, deze aflevering is uitgezonden op 18 december. Founder André Piso vertelt over het oprichten van Dytter en hoe Dytter te werk gaat om de zorg te veranderen.

Dotslash Drommedaris geopend

Dotslash Drommedaris geopend

Op 23 november werd de ./DROMMEDARIS feestelijk geopend. Hiermee komt 4.000 m2 extra kantoorruimte beschikbaar voor startups & scaleups in Utrecht.

Vacature Klantenservice medewerker Faqta

Vacature Klantenservice medewerker Faqta

Wij vinden onderwijs tof. Wij hebben in 5 jaar een leerplatform gemaakt waarmee dagelijks
150.000 leerlingen les krijgen op school. Echt waar, je herkent het klaslokaal van vroeger niet
meer terug. Help jij mee het onderwijs te vernieuwen?

Vacature Accountmanager Faqta

Vacature Accountmanager Faqta

Wij vinden onderwijs tof. Wij hebben in 5 jaar een leerplatform gemaakt waarmee dagelijks
150.000 leerlingen les krijgen op school. Echt waar, je herkent het klaslokaal van vroeger niet
meer terug. Help jij mee het onderwijs te vernieuwen?