Werkgeluk zal de komende jaren de nieuwe standaard worden binnen organisaties. Het voorkomen van werkstress en het stimuleren van werkplezier en betrokkenheid is niet alleen gezond voor werknemers, maar is volgens onderzoek ook essentieel voor succesvolle organisaties. Zo kan een hoge betrokkenheid onder medewerkers resulteren in een stijging van 45% in productiviteit en een daling van 59% in het personeelsverloop. Eén van de belangrijkste voorwaarden voor het creëren van gelukkige en presterende medewerkers, is continu inzicht in het werkgeluk in teams en hoe de werkomgeving daar invloed op uitoefent.

15 Seconden survey

Om organisaties te helpen met het realiseren van gelukkige medewerkers heeft 2DAYSMOOD, een HR Tech startup uit Utrecht, een realtime meetmethode ontwikkeld. Met een aantrekkelijke, anonieme 15 seconden survey en een slim analyseplatform creëren organisaties een continue interne feedbackloop. Voor het management, HR én de medewerker zelf biedt de wetenschappelijk onderbouwde enquêtesoftware concrete handvatten om de werksfeer te verbeteren.
Inmiddels helpt 2DAYSMOOD diverse bedrijven, klein en groot, met het ontwikkelen van een positiever werkklimaat. Zo werd spoornetbeheerder ProRail begin dit jaar klant met bijna 4500 medewerkers. Daarnaast werkt het team samen met software leveranciers, gemeenten, en instellingen in het onderwijs en de zorg. Deze laatste twee sectoren kampen momenteel met grote HR uitdagingen. Denk aan personeelstekorten, een hoog verloop en hoge werkdruk.

Investeren in mensen
Aan het begin van de zomer is bekend geworden dat 2DAYSMOOD een nieuwe investering heeft opgehaald van 360.000 euro. Volgens oprichters Martin Meulenkamp en Jan Pronk heeft hun bedrijf de groei simpelweg te danken aan de kracht van de meetmethode. “Het meten gebeurt snel, continu en op een leuke manier. Je haalt daarmee feedback naar boven die betrouwbaar en relevant is. Managers die ons online analyseplatform gebruiken, zien met name de slim aangeboden data als een enorm voordeel. Met cijfers op zak kun je ‘softe onderwerpen’ zoals werkgeluk of werkstress, toch meer daadkracht geven. Naar je medewerkers toe, of naar het management om middelen vrij te maken.” aldus CEO Martin Meulenkamp.

Toch is een goed product ontwikkelen vaak niet voldoende. Jan Pronk vult aan: “We hebben ingezet op een complementair team met verschillende expertises en leeftijden. Iedereen werkt vanuit passie en verantwoordelijkheid. Dat geeft nét die extra energie en positieve vibe in ons eigen kantoor en richting (potentiële) klanten.” De investering wordt dan ook gestoken in nieuwe talenten. “Met name in mensen die gaan helpen het product verder te ontwikkelen en mensen die onze klanten nog meer gaan ondersteunen,” vertelt Meulenkamp. “We helpen klanten om alle data die ze over de eigen organisatiecultuur binnenkrijgen, te vertalen naar acties. Bij zo’n data-gedreven aanpak is het namelijk essentieel om op de juiste momenten het gesprek face-to-face aan te gaan.”

Toekomstplannen
De komende tijd hoopt 2DAYSMOOD ook internationaal verder te groeien door de samenwerking met Amerikaanse en Australische partners uit te breiden. De eerstvolgende productvernieuwing die daarbij zal helpen is de koppeling tussen employee happiness en de KPI’s van een bedrijf. In het analyseplatform van 2DAYSMOOD kunnen organisaties de data over ontevredenheid, stress en betrokkenheid direct gaan koppelen aan hun eigen Key Performance Indicators. Denk aan
cijfers over het verloop en het ziekteverzuim. Diverse wetenschappelijke onderzoeken bewezen ook al dat er een positieve relatie bestaat tussen deze onderwerpen. Met de KPI koppeling kunnen directies ontdekken welke forse kosten ze kunnen besparen als ze investeren in het welzijn van hun medewerkers. Welke directeur wil nou niet zo’n win-win situatie op de werkvloer?

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

A-kantoor wint Exact Cloud Award 2021

A-kantoor wint Exact Cloud Award 2021

Jury-rapport: Inspireren van ondernemers zit in het DNA. MKB-coaching, real-time boekhouding, value pricing passeerde de revue in de pitch. Maar bovenal verkoopt A-kantoor aandacht geen tijd!

Connect Live 2021

Connect Live 2021

Donderdagmiddag 25 november vindt het jaarlijkse Connect Live plaats. Een regionaal ondernemersfestival in Stadion Galgenwaard met een programma vol inspiratie, creatie, samenwerken en ontmoeten.

Slush 2021

Slush 2021

Heb jij of werk jij bij een start-up en ben je klaar voor de volgende stap? Wil je zakendoen en gericht netwerken met bedrijven en investeerders? Ga dan mee met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) naar Slush 2021, het grootste en belangrijkste start-up event ter wereld. Slush 2021 wordt gehouden van 29 november tot en met 3 december in Helsinki, Finland. Er zijn twee verschillende programma’s. Je kunt deelnemen vanaf 29 of 30 november.

Startup van het jaar van Utrecht Region

Startup van het jaar van Utrecht Region

Yes, de Startup of the Year competitie van de regio Utrecht is terug! De stembussen zijn geopend, dus meld jezelf of jouw favoriete startup vandaag nog aan.

Stem op A-kantoor om Exact Cloud Award te winnen

Stem op A-kantoor om Exact Cloud Award te winnen

A-Kantoor (huurder 500) zit in de top 10. De Exact Cloud Award is de verkiezing voor accountants- en administratiekantoren die innovatie en samenwerking met hun klanten naar een hoger niveau brengen.

Het programma van Crossroads 2021 is LIVE!

Het programma van Crossroads 2021 is LIVE!

Hét startup event van Utrecht Region! Met waardevolle sessies over o.a. energy transition, duurzaamheid en funding. De connecties om verder te groeien maak je op Crossroads!

Martin Haagoort te gast in online tv programma On Air!

Martin Haagoort te gast in online tv programma On Air!

Dotslasher Martin Haagoort van Intellerts is een van de 1e gasten in het nieuwe online tv programma van Remy Gieling: OnAir! Over de impact van kunstmatige intelligentie. Ook meekijken? Klik op dan onderstaande post!

X