Communicatie & content specialist (24-32 uur per week)

Ondernemersfonds Utrecht vormt een belangrijke schakel in de Utrechtse economie, want dankzij dit fonds is er structureel geld voor collectieve ondernemersinitiatieven die bijdragen aan het lokale vestigingsklimaat. OfU is er voor en door ondernemers en er worden jaarlijks honderden projecten gefinancierd; van feestverlichting in de binnenstad tot camerabeveiliging op de industrieterreinen, maar ook steeds vaker financieren we projecten die inspelen op thema’s als duurzaamheid en gezond stedelijk leven.

OfU is een onafhankelijke stichting met een bestuur, RvA en een klein uitvoeringsteam. De werkzaamheden van dit team zijn activerend en servicegericht: we ondersteunen en faciliteren ondernemerscollectieven bij het bedenken, indienen en uitvoeren van projectaanvragen. Ook verzorgen we de financiële afhandeling van de projecten.

Wij zijn op zoek naar een collega die helpt met het informeren, verbinden en inspireren van onze achterban, de ondernemers(collectieven) in Utrecht. Ons team is klein en het takenpakket divers. We zoeken dus een allround duizendpoot die van allerlei (communicatie)markten thuis is. De dagelijkse werkzaamheden zijn:

  • het zelfstandig opstellen en proactief bijhouden van de contentkalender
  • het vullen van de website, nieuwsbrief en socials met relevante en prikkelende content
  • het ophalen, redigeren en zelf maken van die content (tekst, beeld, film, infographics)
  • analyseren en inzetten van data van diverse platforms (aantal bezoekers, aantal clicks, etc.)
  • meewerken aan het verbeteren van de zichtbaarheid van OfU (bewaken van de huisstijl, stimuleren van gebruik OfU-logoset, mede-organiseren van bijeenkomsten en events, voeren van publiciteitscampagnes en het aandragen van andere creatieve manieren om meer bekendheid te genereren)

Wat vragen wij?

Wij zoeken een enthousiaste, proactieve zelfstarter met een vlotte pen en gevoel voor vormgeving. Je hebt ervaring met het ontwikkelen, redigeren en plannen van content voor websites, e-mailcampagnes en social media-activiteiten. Ook ben je gewend om bijbehorende statistieken te analyseren en te gebruiken om je werkzaamheden waar nodig bij te sturen. Je werkt gestructureerd, neemt initiatief en vindt het uitdagend om bij te dragen aan het succes van OfU.

Je hebt een afgeronde (HBO-)opleiding Communicatie of aanverwant of aantoonbare relevante werkervaring. Bekendheid met met WordPress, Mailchimp, Hootsuite, analysetools zoals Analytics en SEO is een pré, net als affiniteit met de stad Utrecht en de doelgroep ondernemers.

Wat bieden wij?

  • Een interessante functie en uitdagende opgave in een mooie organisatie.
  • Een prettige werkplek aan de Europalaan, daarnaast zijn er in overleg mogelijkheden tot thuiswerken en flexibele werktijden.
  • Een enthousiast, betrokken en professioneel team met collega’s die in de startblokken staan om samen de zichtbaarheid van OfU te verbeteren.
  • Een mooi salaris (tussen de € 2.400 en € 3.000 afhankelijk van opleiding en ervaring).

Solliciteren naar deze functie?

Stuur je sollicitatiebrief met CV (en eventueel portfolio) naar fondsmanager Kyra Kasel via kyra@ondernemersfondsutrecht.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Kyra via 06 20421112. Meer over de vacature vind je hier.

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Living Lab Utrecht x Dotslash @ Zorg & ICT beurs

Living Lab Utrecht x Dotslash @ Zorg & ICT beurs

Woensdag 14 juni tussen 11.00-12.30 is de Living Lab Utrecht | Dotslash bijeenkomst in de Jaarbeurs Utrecht. Op maandag 12 juni start de Dutch Health Week een initiatief van de Dutch Health Hub. De plek waarbij 15.000 professionals uit de zorg en life sciences bij...

Hoe de zorg steeds slimmer, goedkoper en menselijker wordt

Hoe de zorg steeds slimmer, goedkoper en menselijker wordt

Het aantal slimme oplossingen in de zorg, van menselijke samenwerking tot technologische uitvindingen, neemt in rap tempo toe. In dit whitepaper van Dytter ontdek je aan de hand van talloze voorbeelden, hoe de zorg steeds slimmer, goedkoper én menselijker wordt.

EFRO subsidie, voor wie wat waar wanneer?

EFRO subsidie, voor wie wat waar wanneer?

Het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkelingen (EFRO) speelt een cruciale rol bij het ondersteunen van regionale ontwikkeling in Europa. In de regio Utrecht biedt het EFRO-subsidieprogramma genaamd Kansen voor West III een unieke kans voor innovatieve projecten die bijdragen aan de ontwikkeling van de regio. In deze blogpost zullen we de belangrijkste aspecten van het EFRO-subsidieprogramma in de regio Utrecht bespreken, inclusief de prioriteiten, openstaande calls en het aanvraag proces.

Verslag ./kennissessie met Eyevestor en Bluecurrent

Verslag ./kennissessie met Eyevestor en Bluecurrent

Op dinsdag 9 mei verzorgde het bij Dotslash gevestigde Eyevestor, een kennissessie over Sharefunden. Tijdens deze sessie deelt onder andere Mark de Raaij (ook een Dotslasher) hoe hij met zijn bedrijf Blue Current binnen enkele maanden 5 miljoen euro funding ophaalde mbv Eyevestor.

./ Padel Breakfastclub

./ Padel Breakfastclub

Bij Peakz Padel is het mogelijk om op elk moment van de dag te komen padellen. Speciaal voor alle vroege vogels heeft Peakz Padel wat leuks bedacht: de Breakfast Club! Niet meer alleen padellen na een werkdag, maar ook vóór je de werkvloer betreedt sla jij je slag op...

Commercieel medewerker

Commercieel medewerker

Ons kleine en informele team is door een groeiend aantal klanten en de groter wordende vraag vanuit de markt op zoek naar een commercieel medewerker. Iemand die mee wil bouwen aan de groei en professionalisering van onze organisatie. We zijn op zoek naar een gedreven, gemotiveerde en gezellige collega, want naast hard werken wordt er ook veel gelachen en is er voldoende tijd voor een praatje en een borrel.

Vitestro haalt 12 miljoen euro investering op in serie A ronde

Vitestro haalt 12 miljoen euro investering op in serie A ronde

Dotslasher Vitestro, ontwikkelaar van een autonoom bloedafnameapparaat, kondigt de voltooiing aan van een Serie A-financieringsronde van 12 miljoen euro (!). Sonder Capital uit Californië leidde de financieringsronde samen met bestaande investeerders en nieuwe particuliere investeerders met ervaring in de klinische laboratorium- en MedTech-sector.