Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.

Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.

Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.

Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.

 

DOWNLOAD HET ONDERZOEKSRAPPORT: HET GEBRUIK VAN IT-MEDIA DOOR TECHIES

Via welke IT-media kun je je doelgroep het beste bereiken? Leest je doelgroep je nieuwsbrief nog wel en welke IT-gerelateerde content vinden de respondenten interessant? In dit onderzoeksrapport over het gebruik van IT-media geven we de antwoorden!

Via een formulier dat onder dit artikel op de Splend! website staat kan je het rapport aanvragen.Je ontvangt het rapport dan direct in je mailbox.

 

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Accountmanager Regio Zuid – West bij Faqta

Accountmanager Regio Zuid – West bij Faqta

“De accountmanagers bij Faqta zorgen voor een commerciële groei van 50% per jaar terwijl ze voor hun klanten (basisscholen door heel Nederland) vooral een toegewijde adviseur zijn.”

Sales development representative bij Faqta

Sales development representative bij Faqta

“Een sales development representative bij Faqta vervult een centrale rol binnen het commerciële team, ziet kansen en draagt eraan bij dat prospects de volgende stap zetten om klant te worden.”

Vacature (Out of) Officemanager & Facilitair Ondersteuner

Vacature (Out of) Officemanager & Facilitair Ondersteuner

(OUT OF) OFFICE MANAGER & FACILITAIR ONDERSTEUNER We zoeken niet iemand die onze mail op afwezig zet als we er even niet zijn maar een officemanager en facilitair ondersteuner die ook graag van zijn/haar plek komt om buiten ons eigen kantoor zaken te regelen die...

Vacature: Stageplaats als Assistent Communitymanager bij Dotslash

Vacature: Stageplaats als Assistent Communitymanager bij Dotslash

Ben jij iemand die houdt van een dynamische werkomgeving waar elke dag anders is? Welkom bij Dotslash Utrecht, dé bruisende campus voor startups en scale-ups! Bij ons is geen dag hetzelfde. Je stapt ons kantoor binnen met een plan voor de dag, maar voordat je het weet, word je meegenomen door de waan van de dag. En jij? Jij houdt daarvan. Constant schakelen en inspelen op wat er gebeurt, dat is waar jij energie van krijgt.

Dotslash in Het Financieele Dagblad

Dotslash in Het Financieele Dagblad

🚀 Mooi artikel in Het Financieele Dagblad over Dotslash en onze plek in de Utrechtse start-up scene. Goed dat heel Nederland nu kan lezen dat #Utrecht de place to be is voor start- en scale-ups. ‘Bescheidenheid siert de mens’ maar dat mag best wat vaker gezegd worden 💪 😉. #Trots!

Lees het volledige artikel hier voor meer inzichten en inspiratie: https://lnkd.in/eGYu9VDH (gratis te lezen)

(p.s. door de opening van ons nieuwste pand aan de Europalaan 93 afgelopen kwartaal hebben we een paar kamers beschikbaar voor toffe start- of scale-ups. Stuur Jelle Drijver een DM voor meer informatie).

Blue Current winnaar Dotslasher of the Year award

Blue Current winnaar Dotslasher of the Year award

Blue Current, pionier in duurzame mobiliteit wint de Dotslasher of the Year Award 2023 bij Dotslash Utrecht en ontvangt prijzenpakket uit handen van Burgemeester Sharon Dijksma en John Fentener van Vlissingen.

Deloitte: Eindejaarstips voor ondernemers

Deloitte: Eindejaarstips voor ondernemers

Het einde van het jaar nadert en dat betekent één ding: tijd om de belastingzaken op orde te krijgen. Goed nieuws! Onze partner Deloitte heeft een goudmijn aan informatie samengesteld speciaal voor jullie. Check deze PDF.

Takeways nlgroeit bijeenkomst 1 nov bij Dotslash

Takeways nlgroeit bijeenkomst 1 nov bij Dotslash

Bondscoach Brian Farley (Honkbal) leerde ons tijdens de bijeenkomst van nlgroeit bij Dotsalsh dat je niet moet focussen op het winnen maar op de groei. Waardeer de effort niet het resultaat. Zo bouw je gemotiveerde teams. Meer take aways lees je in deze post.

Capgemini opent deuren voor Dotslashers zoals RosemanLabs

Capgemini opent deuren voor Dotslashers zoals RosemanLabs

In deze aflevering van Dotslash On Air duiken Jelle Drijver, Henk Vermeulen en Roderick Rosenburg diep in de wereld van technologische innovatie. Samen verkennen ze grensverleggende projecten, de kracht van samenwerking tussen startups en gevestigde bedrijven, en delen ze inzichten uit hun ervaringen. Een must-listen voor iedereen die geïnteresseerd is in de toekomst van technologie en ondernemerschap.

dotslash award

(Bovenstaande technologie wordt mogelijk gemaakt door Dotslasher: Intractive)