Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.

Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.

Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.

Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.

 

DOWNLOAD HET ONDERZOEKSRAPPORT: HET GEBRUIK VAN IT-MEDIA DOOR TECHIES

Via welke IT-media kun je je doelgroep het beste bereiken? Leest je doelgroep je nieuwsbrief nog wel en welke IT-gerelateerde content vinden de respondenten interessant? In dit onderzoeksrapport over het gebruik van IT-media geven we de antwoorden!

Via een formulier dat onder dit artikel op de Splend! website staat kan je het rapport aanvragen.Je ontvangt het rapport dan direct in je mailbox.

 

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Living Lab Utrecht x Dotslash @ Zorg & ICT beurs

Living Lab Utrecht x Dotslash @ Zorg & ICT beurs

Woensdag 14 juni tussen 11.00-12.30 is de Living Lab Utrecht | Dotslash bijeenkomst in de Jaarbeurs Utrecht. Op maandag 12 juni start de Dutch Health Week een initiatief van de Dutch Health Hub. De plek waarbij 15.000 professionals uit de zorg en life sciences bij...

Hoe de zorg steeds slimmer, goedkoper en menselijker wordt

Hoe de zorg steeds slimmer, goedkoper en menselijker wordt

Het aantal slimme oplossingen in de zorg, van menselijke samenwerking tot technologische uitvindingen, neemt in rap tempo toe. In dit whitepaper van Dytter ontdek je aan de hand van talloze voorbeelden, hoe de zorg steeds slimmer, goedkoper én menselijker wordt.

EFRO subsidie, voor wie wat waar wanneer?

EFRO subsidie, voor wie wat waar wanneer?

Het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkelingen (EFRO) speelt een cruciale rol bij het ondersteunen van regionale ontwikkeling in Europa. In de regio Utrecht biedt het EFRO-subsidieprogramma genaamd Kansen voor West III een unieke kans voor innovatieve projecten die bijdragen aan de ontwikkeling van de regio. In deze blogpost zullen we de belangrijkste aspecten van het EFRO-subsidieprogramma in de regio Utrecht bespreken, inclusief de prioriteiten, openstaande calls en het aanvraag proces.

Verslag ./kennissessie met Eyevestor en Bluecurrent

Verslag ./kennissessie met Eyevestor en Bluecurrent

Op dinsdag 9 mei verzorgde het bij Dotslash gevestigde Eyevestor, een kennissessie over Sharefunden. Tijdens deze sessie deelt onder andere Mark de Raaij (ook een Dotslasher) hoe hij met zijn bedrijf Blue Current binnen enkele maanden 5 miljoen euro funding ophaalde mbv Eyevestor.

./ Padel Breakfastclub

./ Padel Breakfastclub

Bij Peakz Padel is het mogelijk om op elk moment van de dag te komen padellen. Speciaal voor alle vroege vogels heeft Peakz Padel wat leuks bedacht: de Breakfast Club! Niet meer alleen padellen na een werkdag, maar ook vóór je de werkvloer betreedt sla jij je slag op...

Commercieel medewerker

Commercieel medewerker

Ons kleine en informele team is door een groeiend aantal klanten en de groter wordende vraag vanuit de markt op zoek naar een commercieel medewerker. Iemand die mee wil bouwen aan de groei en professionalisering van onze organisatie. We zijn op zoek naar een gedreven, gemotiveerde en gezellige collega, want naast hard werken wordt er ook veel gelachen en is er voldoende tijd voor een praatje en een borrel.

Vitestro haalt 12 miljoen euro investering op in serie A ronde

Vitestro haalt 12 miljoen euro investering op in serie A ronde

Dotslasher Vitestro, ontwikkelaar van een autonoom bloedafnameapparaat, kondigt de voltooiing aan van een Serie A-financieringsronde van 12 miljoen euro (!). Sonder Capital uit Californië leidde de financieringsronde samen met bestaande investeerders en nieuwe particuliere investeerders met ervaring in de klinische laboratorium- en MedTech-sector.