Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.

Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.

Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.

Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.

 

DOWNLOAD HET ONDERZOEKSRAPPORT: HET GEBRUIK VAN IT-MEDIA DOOR TECHIES

Via welke IT-media kun je je doelgroep het beste bereiken? Leest je doelgroep je nieuwsbrief nog wel en welke IT-gerelateerde content vinden de respondenten interessant? In dit onderzoeksrapport over het gebruik van IT-media geven we de antwoorden!

Via een formulier dat onder dit artikel op de Splend! website staat kan je het rapport aanvragen.Je ontvangt het rapport dan direct in je mailbox.

 

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Capgemini opent deuren voor Dotslashers zoals RosemanLabs

Capgemini opent deuren voor Dotslashers zoals RosemanLabs

In deze aflevering van Dotslash On Air duiken Jelle Drijver, Henk Vermeulen en Roderick Rosenburg diep in de wereld van technologische innovatie. Samen verkennen ze grensverleggende projecten, de kracht van samenwerking tussen startups en gevestigde bedrijven, en delen ze inzichten uit hun ervaringen. Een must-listen voor iedereen die geïnteresseerd is in de toekomst van technologie en ondernemerschap.

dotslash award

(Bovenstaande technologie wordt mogelijk gemaakt door Dotslasher: Intractive)

Nieuwe podcast ./on-air: OnWine en Vedea over Funding

Nieuwe podcast ./on-air: OnWine en Vedea over Funding

In deze podcastaflevering: Teun Aalbers en Casper Hendriks over de uitdagingen en successen van het financieren van hun startups. Ontdek hun ervaringen met sharefunding, de Rabobank innovatielening, en steun van de ROM Utrecht Region. Waar vind je funding en hoe waardeer je jouw startup? Luister nu voor inzichten en tips!

Werken bij MVO Nederland

Werken bij MVO Nederland

DOENDENKERS, ZINGEVERS en HARTMAKERS OPGELET Werken aan het allerbelangrijkste wat we hebben: onze natuur en maatschappij. Als je dat wilt, zonder dat het alleen bij praten blijft, moet je bij MVO Nederland zijn, het grootste duurzame-bedrijvennetwerk van Europa. Hier...

Dotslash & Eyevestor lanceren nieuw funding platform

Dotslash & Eyevestor lanceren nieuw funding platform

Dotslash gaat samenwerken met online funding platform Eyevestor om het Dotslash Funding Platform te lanceren. Dit nieuwe platform maakt het voor Dotslashers eenvoudig om aandelen digitaal uit te geven en kapitaal op te halen, met kosteloze ondersteuning van partners als Rabobank en Deloitte. Het initiatief biedt niet alleen toegang tot een brede digitale community van investeerders, maar vergroot ook de kansen voor startups en scale-ups om aanvullende financiering te verkrijgen.

Service Medewerker

Service Medewerker

Word jij vooral blij van mensen helpen? Zou je dat graag doen vanuit ons bruisende kantoor bij Dotslash Utrecht? En vind jij ook dat digitale zorg voor iedereen toegankelijk zou moeten zijn? Dan zoeken wij jou! Wat ga je doen? Jij helpt patiënten en cliënten van...

Living Lab Utrecht x Dotslash @ Zorg & ICT beurs

Living Lab Utrecht x Dotslash @ Zorg & ICT beurs

Woensdag 14 juni tussen 11.00-12.30 is de Living Lab Utrecht | Dotslash bijeenkomst in de Jaarbeurs Utrecht. Op maandag 12 juni start de Dutch Health Week een initiatief van de Dutch Health Hub. De plek waarbij 15.000 professionals uit de zorg en life sciences bij...

Hoe de zorg steeds slimmer, goedkoper en menselijker wordt

Hoe de zorg steeds slimmer, goedkoper en menselijker wordt

Het aantal slimme oplossingen in de zorg, van menselijke samenwerking tot technologische uitvindingen, neemt in rap tempo toe. In dit whitepaper van Dytter ontdek je aan de hand van talloze voorbeelden, hoe de zorg steeds slimmer, goedkoper én menselijker wordt.