Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.

Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.

Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.

Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.

 

DOWNLOAD HET ONDERZOEKSRAPPORT: HET GEBRUIK VAN IT-MEDIA DOOR TECHIES

Via welke IT-media kun je je doelgroep het beste bereiken? Leest je doelgroep je nieuwsbrief nog wel en welke IT-gerelateerde content vinden de respondenten interessant? In dit onderzoeksrapport over het gebruik van IT-media geven we de antwoorden!

Via een formulier dat onder dit artikel op de Splend! website staat kan je het rapport aanvragen.Je ontvangt het rapport dan direct in je mailbox.

 

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Dotslasher Camenai beste oplossing bij innovatie challenge

Dotslasher Camenai beste oplossing bij innovatie challenge

Provincie Utrecht is vanuit de ambitie om steeds meer een duurzame en gezonde leefomgeving te creëren, een innovatie challenge gestart. Dit doet Provincie Utrecht in samenwerking met starthubs. waarbij de challenge als volgt luidde: ‘We zijn op zoek naar slimme sensoren, waarmee we met participerende burgers continu data verzamelen voor een gezonde leefomgeving.’

Deloitte Update Café

Deloitte Update Café

Deloitte organiseert een fysiek evenement dat op meerdere dagen door het land op diverse locaties zal worden aangehouden. Deloitte Utrecht organiseert het evenement op 3 November 2022.

Igne presenteert eMill

Igne presenteert eMill

Igne heeft afgelopen 6 maanden meegedaan aan het SiR Intergov programma. Tijdens de Demodag die gehouden wordt voor winnaars van verschillende challenges is Igne uitgekozen tot beste pitcher.

8 Dotslashers in de KVK Innovatie Top 100

8 Dotslashers in de KVK Innovatie Top 100

Super trots zijn we dat er maarliefst 8 Dotslashers genomineerd zijn voor de KVK Innovatie Top 100: Bizcuit, Blue Current, Camenai, Dialogue Trainer, Gribb.Tech, IGNE, Join Seven en Neurolytics.

./drommedaris in Utrecht Business magazine

./drommedaris in Utrecht Business magazine

Na 10 jaar leegstand blaast Dotslash Utrecht de Drommedaris nieuw leven in. Op dit moment zijn we dit iconische pand aan de Europalaan 101 aan het verbouwen en in november gaan de eerste bedrijven er al in.

Commercieel medewerker ICT

Commercieel medewerker ICT

Ons kleine en informele team is door een groeiend aantal klanten en de groter wordende vraag vanuit de markt op zoek naar een commercieel medewerker ICT. Iemand die mee wil bouwen aan de groei en professionalisering van onze organisatie. We zijn op zoek naar een gedreven, gemotiveerde en gezellige collega, want naast hard werken wordt er ook veel gelachen en is er voldoende tijd voor een praatje en een borrel.