Onderzoek naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche.

Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.

Er zijn al heel wat onderzoeken uitgevoerd naar het gebruik van media in het algemeen, maar een onderzoek naar het gebruik van IT-media onder IT-professionals was nog niet eerder uitgevoerd. Onder marketeers van IT-bedrijven bestaat wel een duidelijke behoefte aan meer inzicht in het lees- en luistergedrag van IT-professionals in relatie tot IT-media. Reden voor ons om een onderzoek te starten onder deze doelgroep. Om een goed beeld te krijgen van het gebruik van IT-media ondervroegen we 127 IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche door middel van een enquête. De belangrijkste uitkomsten uit dit onderzoek zijn overzichtelijk op een rijtje gezet in het rapport.

Tweakers en BNR Digitaal zijn favoriet
Uit het onderzoek zijn een aantal opmerkelijke cijfers naar boven gekomen. Zo is Tweakers met 63,8% het meest gelezen én het meest favoriete IT-medium. Zij steken er met kop en schouders bovenuit. Opvallend is dat 48% niet geabonneerd is op een nieuwsbrief. De meest beluisterde podcast onder respondenten is BNR digitaal. Daarnaast deelt het merendeel van de respondenten interessant IT-nieuws met derden. Uit het onderzoek blijkt hoe belangrijk een goede kop is: maar liefst 74% leest vluchtig alle koppen en bepaalt daarna welk bericht helemaal wordt gelezen.

 

DOWNLOAD HET ONDERZOEKSRAPPORT: HET GEBRUIK VAN IT-MEDIA DOOR TECHIES

Via welke IT-media kun je je doelgroep het beste bereiken? Leest je doelgroep je nieuwsbrief nog wel en welke IT-gerelateerde content vinden de respondenten interessant? In dit onderzoeksrapport over het gebruik van IT-media geven we de antwoorden!

Via een formulier dat onder dit artikel op de Splend! website staat kan je het rapport aanvragen.Je ontvangt het rapport dan direct in je mailbox.

 

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Medior bedrijfspsycholoog die als trainer en/of assessor aan de slag wil!

Medior bedrijfspsycholoog die als trainer en/of assessor aan de slag wil!

Wij zoeken een enthousiaste collega die ons wil komen versterken. Sprankel & Co groeit gestaag en de bedoeling is dat je met ons mee gaat groeien. Daarom zoeken wij een sprankelende collega die open staat om in korte tijd veel te leren, van het verzorgen van workshops, trainingen en/of assessments tot coaching en klantbeheer.

Stichting nlgroeit

Stichting nlgroeit

Jarenlang heeft nlgroeit met veel plezier het programma samen met de KVK uitgevoerd. Per dit jaar slaat zij een nieuwe weg in als Stichting nlgroeit, met dezelfde energie en ambitie. Lees hier meer!

Digitale Masterclass

Digitale Masterclass

Op 5 april van 14:00 uur tot 15:00 uur organiseert het NBSO Stuttgart i.s.m. BOM, LIOF, ROM Utrecht Region en OostNL een digitale masterclass over de do’s and don’ts bij het onderhandelen met Duitse ziektekostenverzekeraars.

De DMEA 2022

De DMEA 2022

Ben jij actief in de Digital Health én maak je de stap naar Duitsland? Dan mag de reis naar de DMEA Berlin niet in jouw agenda ontbreken!

Datagedreven E-commerce Webinar

Datagedreven E-commerce Webinar

Op 7 April, van 10:00 tot 11:00, organiseert The Reboot Society een gratis webinar. De Datagedreven E-Commerce webinar wordt gegeven door Jop van Hooft.

RVO startup mission

RVO startup mission

Het komende jaar organiseert de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) startup missies op verschillende locaties!

./health-tafel

./health-tafel

Tijdens de eerste bijeenkomst van de ./health-tafel konden de startup en scaleup founders sparren met andere ondernemers uit dezelfde branche én experts die namens / vanuit de corporate partners aanschoven om zo met een andere blik naar je eigen business en uitdagingen te kijken.

X