Communicatie & content specialist (24-32 uur per week)

Ondernemersfonds Utrecht vormt een belangrijke schakel in de Utrechtse economie, want dankzij dit fonds is er structureel geld voor collectieve ondernemersinitiatieven die bijdragen aan het lokale vestigingsklimaat. OfU is er voor en door ondernemers en er worden jaarlijks honderden projecten gefinancierd; van feestverlichting in de binnenstad tot camerabeveiliging op de industrieterreinen, maar ook steeds vaker financieren we projecten die inspelen op thema’s als duurzaamheid en gezond stedelijk leven.

OfU is een onafhankelijke stichting met een bestuur, RvA en een klein uitvoeringsteam. De werkzaamheden van dit team zijn activerend en servicegericht: we ondersteunen en faciliteren ondernemerscollectieven bij het bedenken, indienen en uitvoeren van projectaanvragen. Ook verzorgen we de financiële afhandeling van de projecten.

Wij zijn op zoek naar een collega die helpt met het informeren, verbinden en inspireren van onze achterban, de ondernemers(collectieven) in Utrecht. Ons team is klein en het takenpakket divers. We zoeken dus een allround duizendpoot die van allerlei (communicatie)markten thuis is. De dagelijkse werkzaamheden zijn:

  • het zelfstandig opstellen en proactief bijhouden van de contentkalender
  • het vullen van de website, nieuwsbrief en socials met relevante en prikkelende content
  • het ophalen, redigeren en zelf maken van die content (tekst, beeld, film, infographics)
  • analyseren en inzetten van data van diverse platforms (aantal bezoekers, aantal clicks, etc.)
  • meewerken aan het verbeteren van de zichtbaarheid van OfU (bewaken van de huisstijl, stimuleren van gebruik OfU-logoset, mede-organiseren van bijeenkomsten en events, voeren van publiciteitscampagnes en het aandragen van andere creatieve manieren om meer bekendheid te genereren)

Wat vragen wij?

Wij zoeken een enthousiaste, proactieve zelfstarter met een vlotte pen en gevoel voor vormgeving. Je hebt ervaring met het ontwikkelen, redigeren en plannen van content voor websites, e-mailcampagnes en social media-activiteiten. Ook ben je gewend om bijbehorende statistieken te analyseren en te gebruiken om je werkzaamheden waar nodig bij te sturen. Je werkt gestructureerd, neemt initiatief en vindt het uitdagend om bij te dragen aan het succes van OfU.

Je hebt een afgeronde (HBO-)opleiding Communicatie of aanverwant of aantoonbare relevante werkervaring. Bekendheid met met WordPress, Mailchimp, Hootsuite, analysetools zoals Analytics en SEO is een pré, net als affiniteit met de stad Utrecht en de doelgroep ondernemers.

Wat bieden wij?

  • Een interessante functie en uitdagende opgave in een mooie organisatie.
  • Een prettige werkplek aan de Europalaan, daarnaast zijn er in overleg mogelijkheden tot thuiswerken en flexibele werktijden.
  • Een enthousiast, betrokken en professioneel team met collega’s die in de startblokken staan om samen de zichtbaarheid van OfU te verbeteren.
  • Een mooi salaris (tussen de € 2.400 en € 3.000 afhankelijk van opleiding en ervaring).

Solliciteren naar deze functie?

Stuur je sollicitatiebrief met CV (en eventueel portfolio) naar fondsmanager Kyra Kasel via kyra@ondernemersfondsutrecht.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Kyra via 06 20421112. Meer over de vacature vind je hier.

ANDERE POSTS

Hieronder vind je meer posts/nieuws uit de Dotslash Community

Rabobank Regionale Duurzame Innovatiedag

Rabobank Regionale Duurzame Innovatiedag

Wil jij je laten inspireren door duurzame en innovatieve koplopers in onze regio en met andere ondernemers in gesprek gaan over duurzaamheid en innovatie in je bedrijfsvoering? Dan nodigt Rabobank je van harte uit voor de Regionale Duurzame Innovatiedag op woensdag 9 november.

NL Medica 2022 visitor programme

NL Medica 2022 visitor programme

Op 15 november 2022 organiseert de ROM Utrecht Region samen met Smart Health Amsterdam en Amsterdam Trade & Innovate een visitor programme, waarbij er gezamenlijk per bus afgereisd naar de Medica in Düsseldorf voor een dagtrip. De Medica is een van de grootste health beurzen ter wereld met duizenden exposanten, vele seminars, pitch events en andere netwerkevents.

Dotslasher Camenai beste oplossing bij innovatie challenge

Dotslasher Camenai beste oplossing bij innovatie challenge

Provincie Utrecht is vanuit de ambitie om steeds meer een duurzame en gezonde leefomgeving te creëren, een innovatie challenge gestart. Dit doet Provincie Utrecht in samenwerking met starthubs. waarbij de challenge als volgt luidde: ‘We zijn op zoek naar slimme sensoren, waarmee we met participerende burgers continu data verzamelen voor een gezonde leefomgeving.’

Deloitte Update Café

Deloitte Update Café

Deloitte organiseert een fysiek evenement dat op meerdere dagen door het land op diverse locaties zal worden aangehouden. Deloitte Utrecht organiseert het evenement op 3 November 2022.

Igne presenteert eMill

Igne presenteert eMill

Igne heeft afgelopen 6 maanden meegedaan aan het SiR Intergov programma. Tijdens de Demodag die gehouden wordt voor winnaars van verschillende challenges is Igne uitgekozen tot beste pitcher.

8 Dotslashers in de KVK Innovatie Top 100

8 Dotslashers in de KVK Innovatie Top 100

Super trots zijn we dat er maarliefst 8 Dotslashers genomineerd zijn voor de KVK Innovatie Top 100: Bizcuit, Blue Current, Camenai, Dialogue Trainer, Gribb.Tech, IGNE, Join Seven en Neurolytics.